Jaki jest najlepszy sposób wykorzystania Instagrama do promowania mojej firmy?


Nie ma wątpliwości, że Instagram może być wykorzystywany do celów marketingowych. Według Instagrama 90 proc. użytkowników śledzi przynajmniej jedną firmę w sieci, a 50 proc. twierdzi, że oglądanie reklam społecznych na Instagramie zwiększa zainteresowanie ich firmą.

Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. Użytkownicy chętnie oglądają na nim zdjęcia i filmy. W związku z tym jest to doskonałe miejsce na reklamę firmy. Osoby, które widzą reklamy, są bardziej skłonne do kupowania tego, co oferuje firma.

Baza użytkowników Instagrama składa się w dużej mierze z millenialsów, pokolenia Z, pokolenia X oraz kobiet i mniejszości. W związku z tym inwestowanie w reklamę na Facebooku jest dobrym pomysłem, jeśli chcesz dotrzeć do jednej z tych grup.

Możesz kontrolować, kto zobaczy Twoją reklamę na Instagramie, filtrując potencjalnych klientów na podstawie ich cech, wydarzeń życiowych, zainteresowań, działań i relacji. Według badania dotyczącego reklamy w mediach społecznościowych opublikowanego przez Socialinsider, budżet reklamowy na Instagramie jest tylko o połowę mniejszy niż na Facebooku.

Badanie przeprowadzone przez Socialinsider przewiduje jednak, że w 2021 r. na Instagramie będzie więcej reklam. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób korzysta z Instagrama, a zatem firmy również się tam reklamują. Koszt reklamy na Instagramie jest wyższy niż na Facebooku. Średni CPC wynosi 1,09 USD, a średni CTR 0,68%.

Jeśli chcesz zacząć reklamować się na Instagramie, powinieneś pójść w ślady wielu innych firm i umieścić swoje reklamy w kanale. To właśnie tam większość firm reklamuje się na Instagramie. Reklama Instagram story jest jednak najbardziej efektywną formą reklamy na Instagramie, która może skutecznie konwertować i inwestować pieniądze wydane na jej umieszczenie. Jej średni współczynnik CTR wynosi 0,76%.

Możesz wykorzystywać Instagram jako platformę do sprzedaży towarów i usług. Na Instagramie możesz tworzyć różne rodzaje reklam. Przykładem są reklamy zdjęć, filmów, karuzel i kolekcji. Reklamy te mogą być rozpowszechniane za pośrednictwem kanałów Instagram Feed, Instagram Stories i IGTV.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.