Jak reklamować swoją firmę na Youtube?


Youtube to popularny serwis społecznościowy, który cieszy się coraz większą popularnością. Pozwala on firmom na skuteczną promocję swoich produktów i usług w kreatywny sposób.

Według badań Global Web Index 44% użytkowników Youtube, którzy nie pochodzą z Chin, jest w wieku od 16 do 24 lat. Co więcej, 80% z nich stanowi pokolenie Z, czyli pokolenie millenialsów. To sprawia, że Youtube jest doskonałą platformą dla firm, które chcą w zabawny i kreatywny sposób komunikować się z rynkiem młodzieżowym.

Najpopularniejszym na świecie społecznościowym serwisem wideo jest YouTube. W 2019 roku ludzie wydali na ten program ponad 562 miliony dolarów. Wskazuje to, że jeśli wykorzystasz reklamę na YouTube, możesz dotrzeć do potencjalnych konsumentów i zainspirować ich do działania, gdy oglądają lub wyszukują filmy w serwisie.

W serwisie YouTube dostępnych jest wiele rodzajów reklam społecznych:

  • W serwisie YouTube reklamy wideo są znane jako „filmy do pominięcia” Te krótkie filmy są odtwarzane przed, w trakcie lub po innych filmach w serwisie. Po upływie 5 sekund użytkownicy mogą zdecydować się na pominięcie tych reklam, jednak typowa długość filmu wynosi zazwyczaj 30 sekund. Domyślnie 76 proc. widzów pomija te reklamy, dlatego warto zadbać o to, aby Twój przekaz dotarł do nich już po pierwszym pominięciu.
  • Reklamy w strumieniu to filmy wideo, które są odtwarzane na początku, w środku lub na końcu innego filmu. Ich długość wynosi zazwyczaj 15 sekund i nie można ich pominąć. Jeśli nie wykorzystujesz tych reklam w odpowiedni sposób, spróbuj połączyć je z porządnym dźwiękiem, aby widzowie się nie nudzili.
  • Reklamy wideo Discovery to jeden z wielu rodzajów reklam w serwisie YouTube. Są to filmy, które są porównywalne z innymi oglądanymi przez użytkownika i pojawiają się na prawym pasku bocznym. Miniatury tych filmów są zazwyczaj atrakcyjne, a opisy zachęcają do ich obejrzenia.
  • Jeśli nie masz budżetu na reklamy wideo, możesz również skorzystać z reklam niebędących reklamami wideo. Reklamy niebędące reklamami wideo to reklamy tekstowe i graficzne, które pojawiają się na prawym pasku bocznym lub nad filmem wideo w serwisie YouTube.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.